google-site-verification=SO8o_ryRZ6ZApHp9w9lFKUxibjH7cWcxPFHb--FJ3Eg UA-230009156-1 *امتي هاتطلع يامحلي نورها؟*
recent
عاجل
الصفحة الرئيسية

*امتي هاتطلع يامحلي نورها؟*

 

بسمة عبد الفتاح الالفي 
مدير مكتب أوروبا 
الهيئةالوطنية للتوعية الفكرية اعلام الدفاع الوطني
فيينا - النمسا 

 طالعة كدا من باب بيتي لقيت واحد بيقولي اثبت.. قلت له هو انا باحلم ولا ..باتفرج علي فيلم .. دخل بيتي وقعد فيه وراح جاب ولاده وعيلته كلها .. باقوله انت مين قالي .. استعمار .وبتناحة بيرد . قلت له هو احنا في في سنة كام؟ قالي مش مهم كام ..قلت له ليه .. هو انت حمار ..
قالي اه انت حمار ... قلت له ليه قالي لانك سيبتني اقعد .  ماموتنيش ليه .. احنا دلوقتي بنزيد وقوتنا بقت من خارجنا .. وكل الدنيا بتساندندنا رغم قلة اعدادنا .. قلت له انتم مين . قالي هااحكيلك لانك صعبت عليه لاننا هانعيش مع بعض في بيت واحد كلنا . ونادي مراته اسمها رشيل قالها اقعدي عشان تبقي شاهد. 

احنا مين .. احنا اعوان الشيطان .. وولاد القردة والخناذير . عرفتينا ..رديت وقلت عرفني كمان .. قالي ارقام ٤٨ ، ٦٧ ، وقالي رموز ..درة .. ايمان .. قلت له انا لسه مش فهمان .. قالي معروف عنكم الغباء وقلة التنظيم وقلة الترتيب. 
قلت في نفسي عنده حق بس هو مين . قالي لو فضلتي غبية هااكسر  عضامك واقعدك في اوضة ضالمة مدي الحياة وهااخلي خالتي ام ساد تعلمك الأدب . 
قلت له لاء خلاص كمل كلامك ..قالي هانفضل قاعدين ومش هاتعرفوا تخرجونا .. وهاتاخدي نصف اودة هاتقعدي فيها انتي وعيالك . وافقت ماهو قوي ومسنود وانا خلاص اتحاصرت .. اتصلت باخواتي وحكيت ليهم .. كل واحد عمل نفسه شهم .. واللي قالي هااجيب عيالي وجاي . واللي قالي هابعتلك ناس تخرجهم ..واللي قالي هابعتلك فلوس . ومن ساعتها وانا قاعدة .. اخواتي بيحاولوا لكن مفيش فايدة . ومفيش فايدة في أي حاجة اصلهم ناس مهمين . 😱وقاعدين في بيتي في فلين وبيولوا عليه دلوقتي رائيل .
وانا قاعدة مستنية خناقاتكم تخلص واشوف هاتعملوا ايه .😎🥸😳
author-img

الادارة العامة

تعليقات
    ليست هناك تعليقات

      الاسمبريد إلكترونيرسالة

      إعلام الدفاع الوطني المصري

      اعلام الدفاع الوطني - اعلام سياسي - ثقافي - اجتماعي - اقتصادي-فن ومشاهير